träna efter graviditetbabygruppen

Var på event hos Babygruppen med Mom in Balance häromdagen. Åkte dit med Othilia för att lära mig mer om träning efter graviditeten och träffa Lisa som gästbloggat här med inlägget ”Hej tjockis – en standardkommentar när Lisa väntade dottern Tyra.” 

Åsa på babygruppen

Åsa på Babygruppen hjälpte mig med vaggning av Othilia medan jag fick testa på övningarna.

Träna efter förlossning

träna efter graviditet

Jag längtar verkligen efter att känna mig stark och rörlig igen! Att ge kroppen vad den behöver! Jag tänkte inte särskilt mycket på gravidträning eller träningen efter förlossningen med Henny. Jag kom tillbaka rätt snabbt. Har ju varit ute mycket med jycken i skogen och löptränat en del. Men efter den här graviditeten är kroppen verkligen förändrad. Jag känner mig svag och stel och trött i ryggen. Och jag längtar så efter att få komma igång och löpträna igen men vet att kroppen inte är redo för det än. Så det var bra att komma iväg och lyssna på Lisas råd och tips om bärteknik och övningar.

träna efter graviditet

Efter eventet hos Babygruppen tog jag en promenad till söder och Hela kvinnans klinik där jag fick göra en koll av magmuskeldelningen jag har. Ska tillbaka nästa vecka igen så får vi se vad de säger om funktionen och vad jag ska göra för att stärka upp. Nu är projekt ta-hand-om-kroppen-igång!

Läs mer:

→ Vad behöver jag egentligen veta om träning efter förlossning?
→ Hej tjockis! – en standardkommentar när Lisa väntade dottern Tyra